Sunday, August 21, 2011

CERITAKU...MALAM KE 21

Malam ke 21...ku pasang niat sebelum tidur agar aku diberi taufiq dan hidayah..diberi kesempatan untuk menunaikan sholat tahajud...bermunajad..menjadi sebahagian umat-Nya untuk turut sama menyertai para solihin mengimarahkan malam-malam akhir ramadhan...Syukur Allahhuakbar...aku terjaga tepat pada masanya..menunaikan sholat dan beribadat kepada-Nya...

Subbahanallah..rinduku kepada-Nya terlalu rindu..teramat rindu...hampir 40 tahun aku dibumiMu ini Ya Allah...mengapa baru kali ini aku terasa rindu..dalam esak tangis yang tidak berpenghujung...Aku menadah tangan..memohon keampunan..atas segala dosa yang telahku lakukan..Dosa yang aku nampakkan..Dosa yang aku sembunyikan..Dosaku yang Engkau yang mengetahui...

Allahuakbar...sesungguhnya aku insan yang kerap alpa..dengan kesenangan duniawi..dengan kebahagiaan sementara...Aku manusia yang tidak pernah bersyukur dengan nikmat-Mu..dengan taufiq dan hidayah-Mu...Ya Allah, andai aku diberi Rahmat-Mu..usahlah Kau palingkan hati ku dari terus menerus rindu kepadaMu...

Astagfirullah Al-azim...Ya Allah..jadikanlah aku manusia yang paling malu apabila melakukan kemungkaran..jadikanlah aku manusia yang paling sedih apabila melakukan kerosakan aqidah dan agamamu...

No comments:

Post a Comment